_DSC8826
_DSC4167
_10C6244
_DSC1978
_DSC5389
_DSC2187
_DSC8284
_DSC6694
DSC_0191
_DSC4221
_DSC4285
S0110105
_DSC4265
_DSC4070
13418545_1540952476212863_7039337221386154240_o
IMG_8749
_DSC2980
_DSC3132
_DSC2547
_DSC1254
19222818_1560169667347409_7970836420396250813_o
19243342_1560169580680751_750057532278950183_o
DSC1
_DSC0627
_DSC0642
_DSC0925
DSC_6167
XSTO6314
DSC_6277
DSC_6186

Výstava fotografií OLIVIERA TOSCANIHO

VÝSTAVA VELKOPLOŠNÝCH FOTOGRAFIÍ OLIVIERA TOSCANIHO POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE

2. 6. – 28. 6. 2019
OVOCNÝ TRH, Praha 1

Světově uznávaný fotograf OLIVIERO TOSCANI říká:

„Jediným a skutečným smyslem umění je vystihnout pravdu o člověku. Vždy mě zajímala lidská nedokonalost, protože v ní je možné najít velkou kreativitu. Hledám jedinečnost každého člověka, a proto fotografuji lidské bytosti a jejich výrazy.

Pomalu jsem přestal zachycovat reportážní fotografii. Nemusíte fotografovat válku pro představu katastrofy, kterou pro společnost přináší. Stačí pozorovat dvě oči, které se na vás s hrůzou dívají, a poté pochopíte, co je to válka.

Chtěl bych se zbavit veškerého formálního a estetického fotografování, veškeré virtuozity fotografů, kteří používají triky, filtry, barvy a postprodukční techniky; Snažím se fotografovat duši jednotlivců – nehmatatelnost – co nemá fyzickou podstatu.

Je nemožné fotografovat vzduch, pokud není barevný - možná je snazší vzduch namalovat, a teprve poté ho vyfotit. Věřím však, že duše může být vyfotografována skrz pohled do lidských očí. Odhaluji duši v jejich mimořádných rysech, velikostech, ošklivostech a extrémní kráse. Mojí snahou je, aby se mi objekt při fotografování díval přímo do očí.“

praga2019_banner

V roce 2007 zahajuje Oliviero Toscani projekt pod názvem „LIDSKÁ RASA“. Jde o soubory fotografií různých morfologických a lidských podmínek, které reprezentují všechny projevy fyzické, somatické, společenské a kulturní charakteristiky lidstva.

Jednou z jeho nejslavnějších kampaní je portrét Davida Kirbyho umírajícího na AIDS, který byl zařazen do knihy 100 fotografií, které změnily svět.
Před vypuknutím války v Perském zálivu se také objevil další z Toscaniho námětů kampaně – smrt. Fotografie hřbitova padlých vojáků měla ukázat absurditu války. Mezi jeho nejpopulárnější počiny patří reklamní kampaně pro italskou firmu Benetton v období od roku 1982 do 2000.

Projekt připravilo Velvyslanectví Italské republiky v České republice v rámci oslav 100. výročí od navázání diplomatických vztahů, ve spolupráci s Agenturou Butterfly.

https://www.facebook.com/events/2150476991674007/

◀ zpět
Agentura Butterfly na FB